torsdag den 13. november 2014

Dukkehoved

Mandag d. 10. nov 2014

Vi lavede også hænder og fødder

Så er hovedet klar


I hovedet startede jeg med en aviskugle som midte - både for at korte tørretid, men også for at gøre hovedet lettere.

Jeg synes, det er svært at ælte massen sammen - måske fordi jeg lavede den for tør, men synes det var vigtigt, at den ikke blev for våd og fik lang tørretid. Min datter kunne ikke ælte og hun havde svært ved at lave noget andet end en kugle - havde svært ved at lave det fladt. Synes derfor ikke at dukkehoved fremstilling er for børnehave børn.

Så kom jeg igang med dukkehovedet, min pige på 3 var meget interesseret i projektet

2 kommentarer:

  1. God beskrivelse af dit arbejde med udformningen af dukkehovedet. Gode tanker i dit arbejde med påsætning af dukkehåret. Supergod idé at bruge din biotop til indsamling af materialer til kroppen. Påklædningsfasen fik du til at se legende let ud, i hvert fald strikkeriet, selvom du mente at det var en udfordring. Savner litteratur til pædagogiske/didaktiske overvejelser.

    SvarSlet
  2. Hej Lone
    God opgave du har fået lavet. God ide at få din datter til at hjælpe med processen, (fælles tredje). Flot at du har udfordret dig selv med at strikke en trøje.
    Mvh
    Henrik

    SvarSlet