søndag den 15. marts 2015

Biotopen - pindsvin

På min biotop stod den på lidt forårs oprydning i et staudebed her i weekenden. Pludselig fald jeg over denne lille bunke, den er ca. 20 cm. i diameter.

 Blade og andet plantemateriale er blevet bunket godt sammen, men da jeg kiggede ind fra den anden side kunne jeg se nogle små pindsvine pigge - det er midt i billedet, måske kan I se den. Jeg er nu meget spændt på om der kommer et levende pindsvin ud af den lille bunke, som ikke var ordenlig dækket på den ene side. 


Ca. 3-4 meter fra den lille bunke fandt jeg endnu en bunke, den var lidt større ca. 30 cm i diameter. Der var ingen pindsvin at se i denne bunke, men bunken er stadig lukket, så her forventer jeg at der kommer et levende pindsvin ud af. Denne bunke er lidt svære at se på billedet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar